مَـــردُمک

مردمک شرحی است از روزگار که در دالان مجازی روایت می شود

برنامه ریزی

سلام نام خداست :)


این روزها وقتی پا دنیای اجتماعی می گذارم چه حقیقی چه مجازی صحبت از برنامه ریزی ست ، گویا قرن بیست و یکم و بشری به سبک امروز چه بخواهد چه نخواهد باید تابع یک چهارچوب باشد ، تا به آنچه در نظر گرفته برسد . بلاگ هایی که دنبال می کنم متفق القول از برنامه ریزی نوشته اند ، هر کدام به سبک و سیاق خود ، می خوانمشان ، خیلی دقیق و خوب نوشته اند صفحه هاشان حاکی پختگی و درک وافی از زندگی ست ، پیشرفتشان مشهود و زندگی شان در جریان ، الحمدالله 


من نیز مدتهاست بنا به اقتضای شرایطم بارها و بارها دست به این اقدام نیکو و سنت ارزنده زده ام که هر با به بهانه ای از انجام قابل قبول برنامه ها باز ماندم ، چاره چه بود ؟ رها کردن برای همیشه یا از نو شروع کردن و من همیشه از نو شروع کردم و خواهم کرد ، هر جا بلغزم در دلم به خداوند رجوع می کنم و می گویم از نو + تجربه قبلی ، شروع می کنم و به لطف و یاری همیشگی اش در بسیاری از امور موفق بوده ام البته که جای کار بسیار و نواقص نیز پر شمارند .

همواره اساس موفقیت نظم است ، دین شریف و بی نظیر ما یعنی اسلام ناب محمدی (ص) همواره بر برنامه ریزی و هدفمند بودن تاکید بسیار داشته و موفقیت انسان در هر امری را در گرو نظم و انظباط می داند فلذا اهل بیت علیها سلام نیز اسوه کامل این مهم هستند تا من انسانِ خام و کم تجربه با الگو گرفتن از ایشان به سعادت دنیوی و اخروی دست یابم . 

الحمدالله امروز با پیشرفت و تکامل ذهن انسان و ابعاد مختلف زندگی ، برنامه ریزی به یک علم تبدیل شده و نیازمند مطالعه و کسب مهارت است . 
پس برای یک برنامه ریزی خوب و به جا ابتدا باید از خود شروع کنیم ، خودمون رو مطالعه کنیم و به یک تحلیل از خودمون برسیم . پس از اون باید پله پله و آهسته با یک برنامه ریزی ساده این منظم بودن رو در ذهن و حتی بدنمون نهادینه کنیم . 


این روزهای گرم اردیبهشتی را کمی سخت می گذارنم . بیست و پنج سالگی از آنچه که فکر می کنم به من نزدیکتر شده و در این دنیا دستم خالی ست ، فکر آینده خواب را بر من حرام می کند ، امیدم فقط به خداست ، این روز ها زندگی دارد زوایای دیگری از وجود خودم رو برام اشکار می کنه 
۰ ۰
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
متن زندگی باید ولایت امیرالمومنین علی بن ابی طالب (ع) باشد.

به مردان با ایمان بگو دیده فرو نهند و پاکدامنى ورزند که این براى آنان پاکیزه‏تر است زیرا خدا به آنچه مى‏کنند آگاه است (۳۰)

مردمک می خواهد ، پاک باشد و پاک بماند و ثابت قدم در راه رستگاری.
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان